Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Gyakorlati feladatok

Szerepjáték
  1. Ön egy csúcstechnológiai vállalat munkatársaként azt a feladatot kapja, hogy vizsgálja meg az emberek reakcióját a cég reklámjaira. Főnöke leginkább azt szeretné megtudni, hogy a fogyasztók mely reklámokat találják a legvonzóbbnak és legérdekesebbnek. A termék reklámszövegét az Ön javaslatai alapján fogják megfogalmazni. Fejtse ki, hogyan fog ezekhez az adatokhoz hozzájutni. Milyen módszereket fog használni és miért. Ne csak általánosságokat mondjon!
  2. Az egyetemi könyvesbolt megbízta Önt, hogy állapítsa meg, miként hozzák vásárlási döntéseiket a diákok. Használja a személyes megfigyelés módszerét! Álcázza magát vásárlónak, és figyelje meg más egyetemisták magatartását a könyvesboltban! Az eredményeket foglalja össze egy beszámolóban!
 
Terepmunka
  1. Keressen fel egy megkérdezéseket készítő helyi marketingkutató céget! Ismerkedjen meg a cég CATI-eszközeivel. Írja le, hogyan készít az illető vállalat CATI-megkérdezéseket.
  2. Vegye fel a kapcsolatot egy olyan marketingkutató céggel, amely bevásárlóhelyi megkérdezésekkel is foglalkozik! Látogasson meg néhány ilyen bevásárlóközpontot, ahol éppen bevásárlóhelyi felmérés zajlik. Írja le tapasztalatait.
 
Csoportos vitakérdések
  1. Kis csoportokban vitassák meg a rejtett megfigyelés etikai kérdéseit! Hogyan lehet az efféle problémákat kiküszöbölni?
  2. „A technológia fejlődésével párhuzamosan a megfigyeléses módszerek is egyre népszerűbbé válnak.” Kis csoportban vitassák meg ezt a kijelentést!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave