Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Mit nevezünk szemantikus differenciálskálának? Milyen célból használjuk?
  2. Magyarázza el, mi a Likert-skála!
  3. Mi a különbség a Stapel-skála és a szemantikus differenciálskála között? Melyik skála a népszerűbb?
  4. Milyen lényegesebb döntéseket kell meghoznunk, amikor létrehozunk egy diszkrét értékelőskálát?
  5. Hány kategóriát kell használni a diszkrét értékelőskálák esetében? Miért?
  6. Mi a különbség a kiegyensúlyozott és a nem kiegyensúlyozott skála között?
  7. A diszkrét értékelőskála esetén páros vagy páratlan számú kategóriát kell alkalmazunk?
  8. Mi a különbség a kényszerítő és a nem kényszerítő skála között?
  9. Hogyan hat a verbális leírás a diszkrét értékelőskálára adott válaszok esetében?
  10. Mit jelent a többtételes skála?
  11. Mutassa be a valódi értékmodellt!
  12. Mit nevezünk megbízhatóságnak?
  13. Mi a különbség az újratesztelésen és az alternatív formákon alapuló megbízhatóság között?
  14. Magyarázza el a belső konzisztencián alapuló megbízhatóság fogalmát!
  15. Mit jelent az érvényesség?
  16. Mi a kritériumérvényesség? Hogyan becsülhetjük?
  17. Hogyan becsülné meg a többtételes skálák fogalmi érvényességét?
  18. Mi a kapcsolat a megbízhatóság és az érvényesség között?
  19. Minek alapján választana egy bizonyos skálázási technikát?
 
Gyakorlatok
  1. Fejlesszen ki egy Likert-, egy szemantikus differenciál- és egy Stapel-skálát az üzlet iránti lojalitás mérésére!
  2. Fejlesszen ki egy többtételes skálát annak mérésére, milyen a hallgatók attitűdje a menedzsmentképzés nemzetköziesedésével szemben! Hogyan tudná megbecsülni e skála megbízhatóságát és érvényességét?
  3. Fejlesszen ki egy Likert-skálát annak mérésére, hogy a hallgatók milyen attitűddel rendelkeznek az internettel mint általános információk forrásával szemben! Tesztelje a skálát tízfős hallgatói csoporton, és végezze el a finomításokat!
  4. A következő skálát nemrég egy tanulmányban arra használták, hogy az új technológiával szembeni attitűdöt mérjék. Mondja meg, mennyire ért egyet vagy nem ért egyet az állításokkal aszerint, hogyan adják vissza az Ön nézetét az új technológiákkal kapcsolatban!
    Használjanak 5 fokozatot, ahol
    1 = egyáltalán nem ért egyet, valamint
    5 = teljes mértékben egyetért!
     
    Én egy olyan ember vagyok, aki kerüli az új technológiát.
    Rajongok a technológiákért, lépést tartok a legújabb felszerelésekkel.
    Az új technológiákhoz amolyan „várjunk, meglátjuk mi lesz belőle” szemlélettel közelítek, egészen addig, amíg be nem válnak.
    Az az ember vagyok, akihez a barátok tanácsért fordulnak, ha új technológiát akarnak venni.
     
    1. Milyen kategóriákat határozna meg ehhez a skálához?
    2. Fejlesszen ki egy ezzel ekvivalens szemantikus differenciálskálát az új technológiával szembeni attitűd mérésére!
    3. Fejlesszen ki egy ezzel ekvivalens Stapel-skálát az új technológiával szembeni attitűd mérésére!
    4. Melyik skálatípus a legmegfelelőbb telefonos megkérdezések esetében?

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave