Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Összefoglalás

Az alapvető adatelemzési módszerek értékes átfogó képet nyújtanak, és befolyásolják a további elemzések irányát, illetve az eredmények értelmezését. Gyakorisági eloszlást az adatbázisunk minden változójára kell készíteni. Ez az elemzés megadja a gyakoriságok abszolút értékét, relatív és kumulált relatív gyakoriságát a változó összes értékeire. Láthatóvá teszi a hibásan rögzített, kódolt, hiányzó és kiugróan magas értékeket. A gyakorisági eloszlás átlaga, módusza és mediánja középérték-mutatók. Az eloszlás szóródását a terjedelem, a variancia vagy a szórás, a relatív szórás és a kvartilisek közötti terjedelem segítségével mutathatjuk be. A ferdeség és a csúcsosság az eloszlás alakját írják le. A kereszttábla két vagy több változó együttes eloszlását mutatja. A kereszttáblában a százalékokat számíthatjuk az oszlopokra, az oszlopösszeg alapján, és számíthatjuk a sorokra, a teljes sorösszeg alapján. Általános szabály, hogy a százalékokat a független változó szerint számítjuk a függő változókra. Gyakran egy harmadik változó bevezetése további összefüggéseket tárhat fel. A χ2-statisztika a kereszttáblában megfigyelt kapcsolat statisztikai szignifikanciájának a próbája. A ϕ-együttható, a kontingencia-együttható, a Cramer-féle V és a λ a változók közötti kapcsolat erősségét mérik.

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave