Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Internetes és számítógépes feladatok

  1. Elemezze a 20.1. táblázat adatait a következő módszerek felhasználáséval: (a) legközelebbi szomszéd elve, (b) legtávolabbi szomszéd elve, (c) centroidmódszer. Használjon SPSS, SAS vagy MINITAB programcsomagot! Hasonlítsa össze az eredményeket a 20.2. táblázattal!
  2. A Nike 15. fejezet internetes és számítógépes feladatok 1. feladatában található adatain végezze el a következő elemzést! Csak a következő változókat vegye figyelembe: tudatosság, attitűd, preferencia, cél és a Nike iránti hűség.
    1. Hierarchikus klaszterelemzés segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Használja a Ward-féle eljárást és a négyzetes euklideszi távolságot! Hány klasztert javasol és miért?
    2. K-középérték klasztereljárás és az (a) feladatban feltárt klaszterszám segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Hasonlítsa össze az eredményt az (a) feladatban kapott eredménnyel is!
  3. A szabadidős életstílus 15. fejezet internetes és számítógépes feladatok 2. feladatában található adatain végezze el a következő elemzést! Csak a következő változókat vegye figyelembe: a természet élvezetének tulajdonított fontosság, az időjáráshoz fűződő viszony, a környezettel való harmonikus együttélés, a rendszeres testmozgás és a másokkal szervezett közös programok (V2-től V6-ig).
    1. Hierarchikus klaszterelemzés segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Használja a Ward-féle eljárást és a négyzetes euklideszi távolságot! Hány klasztert javasol és miért?
    2. Rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján a következő hierarchikus módszerekkel: (a) legközelebbi szomszéd elve, (b) legtávolabbi szomszéd elve, (c) centroidmódszer.
    3. K-középérték klasztereljárás és az (a) feladatban feltárt klaszterszám segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Hasonlítsa össze az eredményt az (a) feladatban kapott eredménnyel is!
  4. A sportcipők 17. fejezet internetes és számítógépes feladatok 3. feladatában található adatain végezze el a következő elemzést! Csak a következő változókat vegye figyelembe: a sportcipők értékelése a kényelem (V2), a stílus (V3) és a tartósság (V4) szempontjából.
    1. Hierarchikus klaszterelemzés segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Használja a Ward-féle eljárást és a négyzetes euklideszi távolságot! Hány klasztert javasol és miért?
    2. K-középérték klasztereljárás és az (a) feladatban feltárt klaszterszám segítségével rendezze a válaszadókat klaszterekbe a feltárt változók alapján! Hasonlítsa össze az eredményt az (a) feladatban kapott eredménnyel is!
  5. Elemezze a Terepmunka feladatában gyűjtött adatokat, majd rendezze a válaszadókat klaszterekbe a hierarchikus és nem hierarchikus eljárásokkal! Ehhez használja a fejezetben tárgyalt szoftvercsomagok egyikét!
  6. Elemezze a Terepmunka feladatában gyűjtött adatokat, majd rendezze a repülőtársaságokkal és a repüléssel kapcsolatos fogyasztói attitűdöket mérő 15 változót klaszterekbe! Használja a fejezetben tárgyalt egyik programot!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave