Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Határozza meg a kutatási tervet a saját szavaival!
  2. Miben különbözik a kutatási terv kialakítása a probléma megközelítésétől?
  3. Határozza meg a különbséget a feltáró és a következtető kutatás között!
  4. Milyen főbb célokra alkalmas a leíró kutatás?
  5. Sorolja fel a leíró kutatás hat alapvető kérdését (6 W) és mondjon mindegyikre egy példát!
  6. Hasonlítsa össze és állítsa egymással szembe a keresztmetszeti és a longitudinális kutatást!
  7. Mutassa be a kohorszelemzést. Miért jelentős?
  8. Sorolja fel a panelek előnyeit és hátrányait!
  9. Mi az ok-okozati kutatás? Mi a célja?
  10. Mi a kapcsolat a feltáró, a leíró és az ok-okozati kutatás között?
  11. Sorolja fel a kutatási terv főbb összetevőit!
  12. Milyen potenciális hibaforrások befolyásolhatják a kutatási tervet?
  13. Miért fontosabb a teljes hiba, mint a többi hibaforrás minimalizálása?
 
Gyakorlatok
  1. Az „Édes Süti” vállalat egy új teasütemény-családot akar bevezetni a piacra, és fel kívánja becsülni a piac méretét. A teasütemények vegyes csokoládé-ananász ízesítésűek, és a piac felső rétegeit célozzák meg. Tekintse át a leíró kutatás hat alapvető kérdését (6W), melyeket alkalmazni lehetne.
  2. Fejezze ki a következő hibatípusokat egyenlet formájában:
    1. teljes hiba,
    2. véletlen mintavételi hiba,
    3. a nem válaszolás hibája,
    4. a válaszolás hibája.
  3. A „Terített asztal Rt.” egy gyorséttermi lánc az Egyesült Államok déli nagyvárosaiban. Az utóbbi két év folyamán az értékesítés nagyon lassan növekedett. A vezetőség úgy döntött, hogy néhány újabb étellel bővítik az étlapot, de először többet szeretnének megtudni a vásárlóikról és azok preferenciáiról.
    1. Állítson fel két hipotézist!
    Milyen kutatási módszert alkalmazna? Miért?

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave