Bauer András, Berács József

Marketing


Nemzetközi kereskedelem és marketing

A szegény, fejlődő vagy felzárkózó, közepesen fejlett országok számára is nagy kérdés, hogy mikor tudják utolérni a fejlett országokat. Magyarország számára például az a kérdés, hogy a magyar fogyasztók mikor költhetnek, mint munkavállalók pedig mikor kereshetnek annyit, mint osztrák szomszédjaik. A válasz közgazdasági szempontból egyrészt úgy adható meg, hogy az 1.4. ábrába belerajzoljuk az osztrák GDP alakulását. Másrészt még kézzelfoghatóbb, ha 1 főre vetítve, vásárlóerő-paritáson számolva hasonlítjuk össze a GDP-t. Az elmúlt hét esztendőt vizsgálva – 2008–2014 között – Magyarország két helyet csúszott vissza az uniós tabellán, a 28 EU tagállam között már csak négy országot előz meg (Lettország, Horvátország, Románia, Bulgária). Az 1 főre jutó osztrák GDP 53,3%-át érte el Magyarország 2008-ban. Hét évvel a válság után a 24 942 USA dollárban mért magyar GDP a 2014-es 46 420 dolláros osztrák GDP-nek az 53,7%-a volt. Ha továbbra is ez a trend folytatódna lineárisan, azaz 7 évenként 0,4 százalékpontot hozna be Magyarország a hátrányából, akkor ez [(100 – 53,7) : 0,4] · 7 = 810 évet venne igénybe. Természetesen mindenki úgy gondolja, hogy nem ez a lineáris trend fog folytatódni, és néhány generáció alatt felzárkózik Magyarország az osztrák szintre. Persze az is bekövetkezhet, ami Írországban az EU csatlakozás után, amikor is két évtized alatt megelőzték Angliát. Talán nem is kell csoda az „ír csoda” megismétléséhez?

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave