Bauer András, Berács József

Marketing


Fogyasztói magatartás az elméletben és a gyakorlatban

A marketingszemléletű vállalat egyik fő törekvése, hogy megértse, hogyan viselkednek vásárlói, mi határozza meg döntéseiket, s ezek hogyan befolyásolhatók. Az egyén közgazdasági viselkedése régóta tárgya a közgazdaságtannak. A klasszikus mikroökonómiai felfogás szerint a fogyasztó tökéletes információk birtokában világosan megfogalmazza preferenciáit, megalkotja hasznossági függvényét, s konzekvensen a nagyobb hasznosságú jószágot vagy jószágkombinációt választja. A jövedelmek és az árak hosszú távon mutatott hatása meghatározó, s a fogyasztói döntésekben – végső soron – mindig kimutatható a racionalitás. A marketing esetében a fogyasztói döntéseket rövidebb időtávon a konkrét termék, illetve a márka szintjén és az egyéni szinten elemezzük elsősorban. Fontosnak tekintünk olyan tényezőket, mint pl. a divat, melyet a mikroökonómia csak parciálisan kezel. A marketing felfogása e területen közelebb áll a szociológia, pszichológia, szociálpszichológia területeihez, mint a közgazdaságtanhoz, azaz elsődlegesen nem az általános racionalitást tételezi fel a piaci szereplőkről, és vizsgálatainál a fogyasztót egyéniségként kezeli. E tekintetben a magatartási közgazdaságtan reálisabb megközelítése, amely a fogyasztói döntéshozatal racionálistól gyakran eltérő természetével is számol.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave