Bauer András, Berács József

Marketing


A fogyasztói döntések racionalitása és szuverenitása

A neoklasszikus közgazdaságtan racionalitásfogalma jelentősen különbözik a hétköznapi racionalitástól, s ezt a gondolatot a magatartási közgazdaságtan követői több ponton is kimutatták. A neoklasszikus fogyasztó konzisztensen a magasabb hasznosságú terméket választja, de mind a hasznosság, mind annak mérése, illetve a konzisztens magatartás fogalma is sok problémát jelent. A magatartási közgazdaságtan jól ismert szerzői (Kahneman, Thaler, Ariely stb.) által lerakott alapelvek jól illeszkednek a marketinggondolathoz, amely jóval megengedőbb a magatartási inkonzisztenciákkal szemben, mint a neoklasszikus közgazdasági elmélet. Simonson (2015) úgy vélte, hogy a magatartási megközelítés kritikai szerepe már jól érthető, s azt sürgeti, hogy a fogyasztói döntéseket kutatók más tudományágak irányába nyissanak, beleértve a társadalom-lélektant és az informatikát. Simonson és Rosen (2014) egyébként azt az álláspontot képviseli, hogy az interneten elérhető jelentős mértékű információ növeli a fogyasztók döntési minőségét különösen akkor, ha más fogyasztók véleményét is figyelembe veszik, s ezáltal kisebb szerep jut majd a marketingnek.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave