Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Együttműködések és üzleti egységek

Az interakciók nem csak a fizikai erőforrások, így a termékek és a képességek kapcsán merülnek fel. Mint olyan, befolyásolják az üzleti egységeket is. Ennek oka a szoros interakciók során felhasznált szakértelem. Az együttműködés képessége fontos képesség. Amikor egy új üzleti egység a növekedés útjára lép, olyan erőforrás révén válik beágyazódottá, amely bizonyos készségek vonatkozásában már rendelkezésre áll, meghatározott termékeket állítva ezzel elő. Az üzleti egység a más egységekkel való együttműködésének köszönhetően beágyazódik a többiek erőforrásaiba. Ez a beágyazódás a másokkal kapcsolatos tudás és az együttműködés képességének megszerzését jelenti. Ennek megfelelően az üzleti egység jellemzői túlmutatnak a termékek és a képességek kombinálásán. Ez olyan társadalmi egységet jelent, amely rendelkezik azzal a tudással és készséggel, ami a partnerekkel való együttműködéshez szükséges. Ezek a sajátosságok idővel kiépülnek és túlmutatnak a vállalat határain, mivel egyaránt magukba foglalják a partnerek képességeit, tudását és várakozásait. A beágyazódott erőforrások egyik fontos sajátossága, hogy kiterjednek minden részt vevő személyre, továbbá más erőforrások összekapcsolásának módjára is: a gyártási képességek termékekkel, emberekkel, alkalmazott tudással stb. történő összekötésére. Összegezve, egy kétoldalú folyamattal állunk szemben, ahol az egyik egység beágyazódik a másikba, olyan tulajdonságot nyerve ezzel, amely új partnerek viszonylatában is felhasználható.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave