Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

David Ford és szerzőtársai a John Wiley & Sons kiadónál 2002-ben megjelentetett The Business Marketing Course. Managing in Complex Networks című könyvük előszavában foglaltak szerint a business(-to-business-)marketing tárgya annak feltárása, hogy „…miként tudja a marketingszakember megérteni vállalatának és vevőjének képességeit és technológiáját, ami a vevők problémáját megoldó ajánlat kidolgozásának alapja” (Ford, 2003: 18). Ez a könyv azokat a gondolatokat összegzi, amelyek sokéves szakmai vita és kutatási tevékenység eredményeképpen erről a témakörről leszűrhetőek. A szerzők a klasszikus „kotleriánus” amerikai marketingiskolát nem megtagadva, abból mintegy kitekintve keresik a vevőorientáció megvalósíthatóságát a szervezetközi üzleti kapcsolatokban. Ford olyan szerzőtársakkal működött együtt ebben a kötetben, mint Pierre Berthon, Stephen Brown, Lars-Erik Gadde, Håkan Håkansson, Peter Naudé, Thomas Ritter és Ivan Snehota. A könyv a KJK-KERSZÖV Kiadó gondozásában 2003-ban magyarul is megjelent. Miután az IMP Group gondozásában megjelent munkák között ez a könyv kiemelkedő jelentőségű, érdemes közelebbről is megismerkednünk vele.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave