Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A kapcsolat egésze és az egyedi epizódok

A megrendelő-beszállító kapcsolatok komplexitása és a bennük zajló kölcsönös adaptációs folyamat léte miatt a kapcsolatok elemzése során külön kell választani a teljes kapcsolatnak és az azt alkotó egyes epizódoknak a vizsgálatát. Valamennyi konkrét rendelésteljesítés, ártárgyalás vagy személyes találkozó a teljes kapcsolat kontextusában valósul meg. Minden epizódra hatással vannak a kapcsolat normái és folyamatai, valamint az a kooperatív vagy éppen konfliktusos légkör is, ami benne kialakult. Az epizód is hatással van ugyanakkor a kapcsolat egészére: egyetlen epizód is radikális változást képes okozni, például az üzleti kapcsolat akár egyetlen szállítási késedelem miatt is megszűnhet. Egy ilyen következménnyel járó kis hiba azonban jellemzően nem önmagában okozza a radikális változást, inkább tekinthető egy már romlófélben lévő kapcsolat olyan konkrét epizódjának, mely tükrözi a korábbi események kumulatív hatását. Ezért a megrendelő-beszállító kapcsolatok egyetlen epizódjának – például egy adott vételi döntésnek – a vizsgálata a kapcsolatnak mindig csak részleges elemzésre ad lehetőséget. Másrészről, ugyancsak részleges képet kaphatunk a kapcsolatról, ha például kizárólag a kapcsolatban kialakult légkört vizsgáljuk, így például a hatalom vagy függőség viszonyait. Ezért fontos a teljes kapcsolat és az azt alkotó epizódok egyidejű vizsgálata, valamint annak megértése, hogy milyen kölcsönhatás van a kettő között (Ford, 1980).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave