Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A megrendelő-beszállító kapcsolatok fejlődése

E tanulmány nem azzal a céllal született, hogy a beszállító vagy megrendelő partner kiválasztásának okait elemezze (bár elismerjük, hogy ez is rendkívül fontos kérdéskör). Ehelyett annak bemutatására vállalkozunk, hogyan jön létre és hogyan fejlődik a kapcsolat az idők során. E fejlődési folyamat elemzése során a tanulmány öt evolúciós szakaszt különböztet meg és vizsgál. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy ennek a bemutatandó fejlődési folyamatnak az ismertetésével nem azt állítjuk, hogy a kapcsolatok fejlődése elkerülhetetlenül végbe is megy ezen a pályán. Egy adott kapcsolat továbbfejlődése a konkrét szereplők vagy a versenytárs beszállító, megrendelő vállalatok cselekedeteitől függően akár el is maradhat, a fejlődés akár vissza is fordulhat. A tanulmány során a kapcsolatok bilaterális jellegét kívánjuk mindvégig hangsúlyozni, és azt, hogy a beszállító és a megrendelő tevékenységei miben hasonlítanak. A kapcsolat fejlődésének öt szakaszát az 1. táblázat foglalja össze. E szakaszok elemzése során mindvégig a tapasztalat, a bizonytalanság, a távolság, az elkötelezettség és az adaptáció dimenzióit használjuk.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave