Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Kiindulópont

Kiindulópontunk szerint minden vállalat, miközben együttműködő partnerével információt, tapasztalatot, javakat és szolgáltatásokat vagy éppen pénzt és hiteleket cserél, egy komplex interakciós hálózat részeként tevékenykedik. Egy adott vállalat ennek az állandóan szélesedő interakciós mintázatnak egy csomópontjaként értelmezhető. Az interakciók közül egyesekben a vállalat közvetlenül vesz részt, míg a többi csak közvetett módon hat rá, s természetesen léteznek olyan interakciók is ebben a szövevényes mintázatban, amelyek tőle függetlenül mennek végbe. Az interakcióknak ez a rendkívül komplex és változatos rendszere szinte lehetetlenné teszi a teljes körű elemzés elvégzését. Nem csoda, hiszen egyetlen, vevő és beszállító vállalat közötti együttműködési folyamat is rendkívül összetett, mint azt az alábbi példák is jól illusztrálják.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave