Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Hálózati kontextus és környezet

Vajon hogyan különböztethetjük meg egymástól a hálózat kontextusának fogalmát és a környezet korábbiakban tárgyalt, a hálózati kontextushoz erőteljesen kapcsolódó koncepcióját? Az elmúlt időszakban a szakirodalomban számos szerző a gyorsan változó környezethez rugalmasan alkalmazkodni képes marketingszervezet alternatív megoldásait kutatta. Ezt tette Achrol (1991) is, aki a környezet és a hálózat fogalmait például szinonimaként használja. Ezzel szemben a mi meglátásunk az, hogy a vállalat az üzleti hálózatának kontextusába ágyazottan működik, mely része a vállalat tágabb környezetének.24 Ebben a megközelítésben a környezet és a hálózat között legalább két szempontból különbséget tehetünk. Az egyik különbség abból fakad, ahogyan a két fogalom a vállalat határait értelmezi, a másik különbség pedig azzal kapcsolatos, hogy elméleti szempontból mennyire tisztázott azok hatása a központi vállalat (vagy a központi kapcsolat) működésére.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave