Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az üzleti hálózatok kiépítése

Vállalatuk számára a hálózatokban rejlő lehetőségeket felismerő menedzserek természetesen tudni szeretnék, hogyan építsenek ki és fejlesszenek tovább hálózatokat. Snow, Miles és Coleman (1992) véleménye szerint az üzleti hálózatok kiépítése, fejlesztése során egyes menedzserek brókerként működnek, azaz kreatív módon rendezik el, illetve irányítják a más szereplők által ellenőrzött erőforrásokat. Három brókerszerepet vázolnak fel, amelyek mindegyike jelentős mértékben hozzájárul az üzleti hálózat sikerességéhez: (1) az építészt, aki az adott hálózatok építését előmozdítja, de csak ritkán fogja fel vagy érti meg teljes egészében a létrejövő hálózatot, (2) a vezető gépész szerepét, aki a hálózatban együttműködő egyes vállalatokat formálisan összekapcsolja, valamint (3) a gondnok szerepét, aki a hálózat teljesítményét erősítő tevékenységekre fókuszál, s akinek ebből fakadóan szélesebb hálózati horizonttal kell rendelkeznie. További kutatások szükségesek ahhoz, hogy megértsük, miként hatnak ezek a különböző vezetői szerepek és persze a további tényezők (például az erőforrások és a tevékenységek is) az üzleti hálózatok teljesítményének alakulására.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave