Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Konklúzió

A B2B-környezetben a diadikus kapcsolatok kiemelt figyelmet kell, hogy kapjanak. A vállalatok mindennapi gyakorlata azonban felhívja a figyelmet arra, hogy a diadikus kapcsolatok mélyebb megértése szükségessé teszi a kapcsolatok hálózati kontextusának feltérképezését. Az üzleti hálózati kutatások eddigi eredményeire és a társadalmi csere elméletére alapozva tanulmányunkban megpróbáltuk felvázolni és koncepcionális szinten kezelni a hálózat különböző jellemvonásait és az együttműködések között kialakuló összekapcsolódottság jelenségét. Granovetter (1992) figyelmeztet arra, hogy könnyű belecsúszni a diadikus atomizálás problémájába, amikor az elemzés tárgyát képező kétoldalú kapcsolatra redukáljuk a figyelmünket – szükségszerűen oly módon, hogy azt kiragadjuk abból a kontextusból, melybe ágyazottan az a valóságban működik. Azzal, hogy a központi diadikus kapcsolatoktól eltávolodunk és megpróbáljuk figyelembe venni e kapcsolatok kontextusának hatásait is, gazdagítani kívánjuk a cserekapcsolatok marketingirodalmát, melyre ezidáig igen erősen jellemző volt a diadikus atomizálás már említett jelensége.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave