Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Mi a hálózat?

A legáltalánosabb értelmezés szerint a hálózat olyan struktúra, amelyben csomópontok sajátos kötelékeken keresztül kapcsolódnak egymáshoz. Ez alapján egy komplex szervezetközi piacot olyan hálózatnak tekintünk, amelyben a csomópontok gazdasági egységek – termelő és szolgáltató vállalatok –, a közöttük lévő kapcsolatok pedig a kötelékek. Egy adott üzleti környezetben mind a kötelékek, mind a csomópontok önálló tartalommal bírnak. Mindegyikük erőforrásokkal, tudással és ismeretek különböző formáival „terhelt” (Håkansson, 1997). Ez a „teher” az együttműködés alatt időben előrehaladva, a vállalatokon belüli és azok közötti komplex interakcióknak, az ezek során végrehajtott alkalmazkodási és befektetési folyamatok eredményeképpen jön létre. Nem az önálló és egymástól elszigetelt tranzakciók világában élünk. Az egyedi technológiai és emberi erőforrásokkal rendelkező csomópontok, azaz gazdasági egységek a kapcsolatok széles skáláján keresztül, számos módon kötődnek egymáshoz.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave