Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az üzleti kapcsolatok létezése

Az elmúlt 25 évben számos tanulmány rámutatott arra, hogy a vállalatok között kialakuló, kézzelfogható kapcsolatok együttesen ún. kváziszervezetet hoznak létre (áttekintést nyújt e kérdéskörről Iacobucci, 1996; Laage-Hellman, 1997; Ford és szerzőtársai, 1998; Naude és Turnbull, 1998; Sheth és Parvatiyar, 2000). Ezek az üzleti kapcsolatok jellemzően komplexek és hosszú távon fennmaradnak, adott formájuk pedig mindig az együttműködő üzleti egységek közötti, korábbi interakciók eredményeként jön létre. Az üzleti kapcsolatok teszik lehetővé, hogy a vállalatok megbirkózzanak a kooperáló féltől való, mind erőteljesebben jelentkező technológiai függőség problémájával, és azt is, hogy az egyre specifikusabb vevői elvárásoknak megfelelő, testre szabott termék- és szolgáltatáscsomagot fejlesszenek ki. Az új technológiák kifejlesztése és kiaknázása ezeknek az üzleti kapcsolatoknak a keretei között megy végbe (Lundgren, 1995; Ford és Saren, 1996). A vállalatközi kapcsolatok jellege azt is közvetlenül befolyásolja, mi megy végbe az egyes vállalatokon belül.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave