Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A vállalat mérete, szervezeti felépítése és stratégiája

A partnerek mérete és ereje alapvetően meghatározza, hogy miként viszonyulnak az interakciós folyamathoz. Általában egy nagy, erőforrásokban gazdag vállalatnak több lehetősége van arra, hogy a kisebb méretű vevőivel vagy beszállítóival szemben meghatározó szerepet játsszon a kapcsolatban. A vállalat szervezeti felépítése, központosítottságának mértéke, szakosodásának iránya és kommunikációjának formális módja sokféleképpen befolyásolja az általa megvalósított interakciós folyamatokat. A szervezeti felépítés hatással van arra, hogy milyen beosztású emberek és milyen számban vesznek részt az interakciós folyamatokban. Ezek a szervezeti jellemzők hatást gyakorolnak a cserefolyamatra, a kapcsolatban felhasznált kommunikációs eszközökre, az interakciós folyamat formális jellegére és magára a csere tárgyára és az ahhoz kapcsolódó pénzügyi feltételekre is. Rövid távon a szervezeti sajátosságok határozzák meg azokat a kereteket, amelyek között megvalósulhat az interakciós folyamat. Hosszabb távon azonban elképzelhető, hogy új interakciós folyamatok vagy esetleg jelentős csereesemények változtatják meg ezeket a szervezeti kereteket.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave