Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Lehetőségek és korlátok a hálózatban: A hálózat első paradoxona

Ez a paradoxon szorosan összefügg azzal a jellemzővel, ahogyan egy csomópont beépül a hálózatba. A csomópont létezése közvetlenül maga után vonja a kötelékek kialakulását. E kötelékek konkrét tartalma mindig a két együttműködő fél adott kapcsolatba történő befektetéseinek az eredménye. Minél nagyobb ez a befektetés, annál gazdagabb a kapcsolat tartalma. Az egész hálózatot ezek a kooperáló partnerek közötti beruházások alakítják. Egy csomópont sorsa alapvetően attól függ, hogy a vállalaton belül, illetve a kötelékekben történő befektetések között milyen kölcsönhatás alakul ki. A kötelékek fejlődése pedig mind az egyes csomópontokba, mind magukba a kötelékekbe történő befektetések eredménye. A kötelékek fejlődése lehetőséget jelent mindkét részt vevő fél (csomópont) számára, de a kötelékek egyben korlátozzák is őket. Minél erősebbek, minél tartalmasabbak e kötelékek, annál fontosabbá válnak a csomópontok számára, de ezzel párhuzamosan erősödik azok korlátozó jellege is, csökken az együttműködő felek lehetősége az egymástól függetlenül végrehajtott változtatásokra.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave