Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A hálózat második paradoxona és az üzleti világ

Amennyiben a fenti paradoxont le kívánjuk fordítani az üzlet mindennapi nyelvére, a következő érdekes kérdés adódik: Mi az üzleti kapcsolat, és hogyan kapcsolódik a vállalathoz? Amikor azt állítjuk, hogy a vállalat maga alakítja kapcsolatait, akkor azt is állítjuk, hogy az üzleti kapcsolatok a vállalat hasznos eszközeként értelmezhetők. A vállalat és a kapcsolatok közötti viszonyrendszer fenti szemlélete tipikus vállalatvezetői megközelítés és rávilágít arra, mennyire fontos a vállalat kapcsolatainak fejlesztése. Ez a megközelítés egyben azonban túlhangsúlyozhatja a vállalat hálózatban való cselekvési képességének szabadságát és könnyen egocentrikussá teheti a gondolkodást. Másrészről amennyiben azt mondjuk, hogy a vállalat a kapcsolatai által vagy azok működése során fejlődik ki, akkor a megfelelő együttműködő partnerek létének fontosságát emeljük inkább ki. Ebből adódóan a másokra való odafigyelés, a rájuk való reflektálás és az irányukba tett akciók válnak központi menedzsmenttevékenységgé. Ez már nem tekinthető tipikus vezetői felfogásnak. A siker érdekében viszont elkerülhetetlen, hogy mindkét megközelítés jelen legyen.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave