Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A hálózat harmadik paradoxona és az üzleti világ

Minden vállalat alapvető célja, hogy a hálózat többi vállalatában meglévő tudást és ismereteket, illetve e vállalatokkal fenntartott kapcsolatok fejlődési irányát befolyásolja és ezzel a kapcsolódó vállalatokhoz viszonyított hálózati pozícióját javítsa. Mint azt korábban már említettük, ez a törekvés a hálózat fejlődésének fontos mozgatórugója. Minél sikeresebben erőlteti azonban saját szemléletét a hálózatra egy vállalat, annál nagyobb valószínűséggel lesznek neki és az őt körülvevőknek hosszú távú problémái. Amennyiben a hálózat abban az irányban változik, hogy egy központ képes irányítani a benne végbemenő fejlődési folyamatot, a hálózat egyre integráltabb lesz, működését talán kevésbé kísérik nyílt konfliktusok, a hálózat azonban gyakorlatilag megszűnik létezni, azt felváltja a hierarchia. Egy központilag irányított hálózat kevésbé képes befogadni olyan kapcsolatokat, amelyek nem kompatibilisek a már benne lévőkkel, vagy amelyek a hálózatban domináns iránytól eltérő módon fejlődnek. Ezeknek az eltérő fejlődési irányoknak a kizárása különösen fontos azokban az esetekben, amelyeket nehéz előre megítélni (Wilkinson és Young, 1999).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave