Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Irányítás a hálózatban

A vállalat interakcióinak helyes kezelésére vonatkozó kérdések a harmadik hálózati paradoxonhoz is kapcsolódnak. Ez felhívja a figyelmet arra, hogy az irányítás, a kontroll egy hálózatban fontos, ugyanakkor veszélyes is lehet. Természetes, hogy a vállalatok célul tűzik ki az ellenőrzés, az irányítás növelését, hogy ezzel saját befolyásukat erősítsék. Abban a pillanatban azonban, amint „végső” kontroll alá tudják vonni az őket körülvevő hálózatot (az ellátási láncot vagy a globális értékláncot), kezdjenek el aggódni! A vállalatvezetés feladata, hogy saját hálózati pozícióját módosítsa, befolyásolja, mi történik saját és mások kapcsolataiban. Az is feladata azonban a vezetőknek, hogy folyamatosan bátorítsák és segítsék a többi szereplőt abban, hogy megosszák velük a hálózatról alkotott, saját értelmezésüket. Valójában ugyanis ezek a saját értelmezések és az ezen nyugvó saját akciók mozgatják a hálózatot. Ez a dinamizmus és a vállalatnak a változásokban való aktív részvétele ad lehetőséget arra, hogy a cég módosítsa pozícióját, és ezzel a változásokat a saját hasznára fordítsa. Az üzleti hálózatokban zajló interakciók tanulási folyamathoz vezetnek és az akciók rendszerszerű alakulását biztosítják. Így a vállalat lehetséges előnyt kovácsol a hálózat változatosságából és annak stabilitásából is.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave