Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A standardizált interfész típusa

Ahogy korábban már említettük, az SB csak néhány olyan vevővel rendelkezik, akik standardizált terméket igényelnek. Ezek a vevők általában kohászati vállalatok, akik gyakorlatilag bármely fémhengerműtől beszerezhetnek öntvényeket. Az öntvények specifikációi standardizáltak, a kohászatok jellemzően az ár és a megbízhatóság alapján döntenek a beszerzés forrásáról. Az árat nagymértékben meghatározzák a globális acélpiacon éppen megfigyelhető keresleti-kínálati viszonyok. A beszállítók az ilyen öntvényeket úgy állítják elő, hogy elemzik a keresleti-kínálati viszonyokat, ennek alapján meghatározzák a várható kapacitáskihasználási terveket, s a standard öntvények gyártását a kapacitásfelesleggel rendelkező időszakra ütemezik. A vevők, a hengerművek pedig igyekeznek kihasználni a keresleti-kínálati viszonyok átmeneti egyensúlytalanságait s erre építve minimalizálni a beszerzési árakat. A vevő partnerváltási költsége ilyen esetekben alacsony, vagy egyáltalán nincs is. Ugyanakkor számolni kell bizonyos keresési költséggel, hogy megtalálják azt a beszállítót, mely a megfelelő terméket a megfelelő áron és az elvárt időben le tudja szállítani.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave