Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az interaktív interfész típusa

Az SB esetében a vevővel való interaktív érintkezési felület kialakítására akkor kerül sor, amikor a tervezés és gyártás egyre több nyitott, előre egyik fél által sem specifikált paraméterrel jellemezhető. A vevő egyszerűen informálja az SB-t az alkatrész fontos működési paramétereiről, így például az adott termékhez kapcsolódó alkatrészeiről, az adott alkatrész működési hőmérsékletéről, a szükséges forgási sebességről vagy az adott alkatrész működési környezetének korróziós jellemzőiről. Ezek a jellemzők azonban nem jelentenek olyan kiindulópontot az SB számára, melynek segítségével egyoldalúan kifejleszthetné a gyártandó termék és a gyártásához szükséges termelési folyamat specifikációit. Ehelyett a szóban forgó jellemzők a tárgyalások kiindulópontjaként szolgálnak, melyek segítségével a felek közösen döntenek majd a végleges termékspecifikációról és a termelési folyamatról. Az SB és a vevő e tárgyalások során megvitatja egymással a különböző formák és anyagok választásával járó átváltásokat, majd megállapodnak a szóban forgó végfelhasználás szempontjából legjobb megoldásban.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave