Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A különböző interfésztípusok használatának következményei: A vevő nézőpontja

A cikk elején feltett központi kérdésünk az volt, vajon miként tud a megrendelő partner hozzáférni beszállítóinak erőforrásaihoz. Az SB esete megmutatta, miként hatnak a vevővel kialakított interfésztípusok a beszállítókra. Ezek a hatások alapvetően befolyásolják azt, hogy milyen előnyök származhatnak az adott érintkezésifelület-típus alkalmazásából a vevők számára. Ezeket az előnyöket egyensúlyban kell tartani az adott interfésztípus létrehozásába és fenntartásába fektetett beruházások mértékével. Az egyes interfésztípusok vevő számára biztosított haszna függ attól, hogy azok mennyiben biztosítják a vevő saját termelékenységének és innovativitásának növelését. Az egyes érintkezési formák kezeléséhez a vevő számára szükséges erőforrásokat három szinten tárgyaljuk: a vevőnél a házon belül rendelkezésre álló képességek szintjén, az adott interfésztípus felállításához és működtetéséhez szükséges erőforrások szintjén, valamint az interfész koordinálásához szükséges erőforrások tekintetében.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave