Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Vezetői következtetések

Olyan egyszerűnek tűnő alapelv megkérdőjelezésével kezdtük cikkünket, mint például az, hogy a beszállítókkal való együttműködés során a versenyeztető kapcsolat irányából el kell mozdulni a partnerség irányába. Az együttműködésekre jellemző interfésztípusok tárgyalásával, valamint az azok kiépítéséhez és fenntartásához szükséges befektetések elemzésével rávilágítottunk arra, mennyire fontos az ilyen jellegű megállapítások megkérdőjelezése. Különféle költségek és előnyök származnak az egyes, itt bemutatott interfésztípusokból. Három vezetői következtetés is adódik elemzésünkből: (1) Vevőinkkel vagy éppen beszállítóinkkal fenntartott kapcsolataink során őrizzük meg az alkalmazott interfésztípusok sokszínűségét! (2) Értsük meg az egyes interfésztípusok közötti összefüggéseket! (3) Kerüljük el azt a hibát, hogy kizárólag alapvető képességünkre koncentrálunk!

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave