Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

A legtöbb cégnél a vezetőség egyik elsődleges feladatának tekinti a beszállítói oldal szervezésének áttekintését, ami azt a növekvő stratégiai figyelmet tükrözi, amely hangsúlyozza a beszállítókkal való együttműködésből nyerhető előnyöket. A beszállítói kapcsolatok kiaknázására a legjobb megoldásnak a szoros partnerkapcsolatok kialakítását tartják. A cikk vitatja a problémakör ilyenfajta túlzott leegyszerűsítését, mivel e trend vak követése rossz gyakorlathoz vezethet. A beszállítókkal való partnerkapcsolat kialakítása erőforrás-igényes és csak akkor indokolt, ha a megnövekedett érintettség költségeit meghaladják a kapcsolatból származó előnyök. A cikk a beszállítókkal való kapcsolatok esetében létrejövő különböző mértékű érintettség gazdasági következményeit vizsgálja. Következtetésünk, hogy egy cég csupán korlátozott számú beszállítóval lehet szoros kapcsolatban, és minden cégnek szüksége van a kapcsolatok sokféleségére – mindegyik különböző előnyöket nyújt. Megvitatjuk továbbá, hogy az érintettség mértéke milyen összefüggésben van a beszállító gazdasági súlyával, a kapcsolat folytonosságával és a vevő cég beszerzési stratégiájával. Érvelésünk magja az, hogy mély hatása van a teljesítményre, hogy a kapcsolatok változatosságával milyen különböző módokon képesek megküzdeni. Ha a vevő cég szemlélete a vásárlási folyamat helyett a beszállítói kapcsolatok kamatoztatására összpontosít, akkor ennek az új, bonyolult feladatnak a kezeléséhez gazdagabb elemzési módszerek szükségesek.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave