Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A változó beszállítói oldal az üzletben

Az 1900-as évek utolsó két évtizedében a beszállítói oldal stratégiai fontossága figyelemre méltóan megnövekedett. Ezeket a változásokat általában a vásárlástól a beszerzésmenedzsment felé történő elmozdulásnak nevezik (Davis, 1993). E szemlélet szerint a versenyelőny többé nem a vállalat belső képességein, hanem azokon a kapcsolatokon és összekapcsolódásokon alapul, amelyeket a vállalat külső szervezetekkel tud összekovácsolni (Lewis, 1995). Ezeknek az összekapcsolódásoknak a kialakítása azonban a beszerzési hatékonyságra és a beszállítók szerepére vonatkozó uralkodó nézetek felülvizsgálatát követeli (Gadde és Håkansson, 1994). Különösen hangsúlyos, hogy a vásárló cégek egyre inkább kihelyezik a nem kritikus fontosságú tevékenységeket, partneri kapcsolatot alakítanak ki a beszállítókkal és csökkentik és gondozzák a beszállítói bázisukat.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave