Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Magatartás a beszállítói kapcsolatokban

A vonatkozó szakirodalom egyöntetűen foglalt állást a kapcsolat értékének jelentőségéről és fontosságáról. Azt is megállapították, hogy a beszállítókkal kialakított kapcsolati típus a vállalat jövőbeni versenyelőnyének forrása lehet (Sheth és Sharma, 1997). Ezzel egy időben azonban zavarodottság keletkezett abban, hogy mit is értünk partnerkapcsolat alatt (Minahan, 1998) és a beszerzési piac legújabb elemzése egyben figyelmeztetést is jelent arra nézve (Macbeth, 1998), hogy a partnerséget mint napjaink divatos frázisát ne értékeljük túl, mivel azt „olyanok használják, akik olvastak valamit a menedzsmentről, vagy akik részt vettek néhány tréningen vagy konferencián, és utána ezt az új címkét használják a meglévő gyakorlatra azért, hogy divatosnak és figyelmesnek tűnjenek, és hogy demonstrálják, hogy ők mindig az aktuálisan kívánt módon viselkednek.”

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave