Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Irányítás a kapcsolatokban

A vállalatok működésük részeként használják fel beszállítói kapcsolatrendszerüket, azonban ez minden vállalat teljesítményére másként hat. Érvelésünk lényege, hogy az egyes beszerzési kapcsolatok gazdasági következményei a kialakított magatartástól és különösen az érintettség szintjétől függenek. Annak a képességnek, hogy a különböző kapcsolati típusokkal eltérő módon birkózzon meg egy vállalat, mélyreható hatása van a teljesítményre. Bensaou a beszerzési menedzsment alapelemeiről szóló portfólió elemzésében nem talált jelentős teljesítménybeli különbségeket a négy különböző típusú kapcsolat között (Bensaou, 1999). Ezek a megállapítások alátámasztják azt az érvelést, hogy nincs egy általánosan elfogadott, legjobb típusú kapcsolat. Mind a magas, mind az alacsony érintettségű kapcsolatoknak megvannak az előnyei és a hátrányai is. Mindamellett Bensaou tanulmánya azt is kimutatta, hogy mind a négy magatartás tartalmazott magas és alacsony teljesítményű kapcsolatokat – attól függően, hogyan kezelték őket. Nyilvánvalóan lényegesek a menedzsment-alapelvek is.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave