Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Elkötelezettség

A szervezetközi marketing irodalmában az elkötelezettség gyakran a hosszú távú üzleti kapcsolat szerves részeként jelenik meg. (vö. Anderson és Weitz, 1992; Gundlach és szerzőtársai, 1995; Morgan és Hunt, 1994). Az elkötelezettséget általában úgy értelmezik, mint egyfajta tartós szándékot a hosszú távú kapcsolatok építésére, fenntartására (például Anderson és Weitz, 1992; Dwyer és szerzőtársai, 1987; Moorman és szerzőtársai, 1992). Egyetértünk Gundlach és szerzőtársai (1995) tanulmányával abban, hogy az elkötelezettség 3 különböző dimenziót foglal magában: az érzelmi elkötelezettség pozitív hozzáállást jelent a kapcsolat jövőbeni fennállását illetően. Anyagi elkötelezettség csak akkor jelentkezik, ha a kapcsolatban valamilyen befektetési lehetőségek is (például idő, egyéb források) fennállnak. Végül az elkötelezettség időbeli dimenziója jelzi a kapcsolat időbeli létezését (vö. Garbarino és Johnson, 1999).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave