Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Adatgyűjtés és mintavétel

A tanulmány elemzésének szintje egy adott beszállítói-megrendelői kapcsolat. A kutatási kérdések megválaszolására a megrendelők szempontjait figyelembe vevő adatgyűjtést választottuk. 6 oldalas kérdőívet szerkesztettünk azért, hogy azt a beszerzési szakemberek töltsék ki. Általában a beszerzési szakember felelőssége, hogy jól informált legyen az egyes beszállítói kapcsolatok terén (Cannon és Perreault, 1999). Majd mindegyik kérdés a megrendelő vállalat és az adott beszállító közötti kapcsolatra vonatkozott. A kitöltési útmutatóban megírtuk, hogy a kérdésekre adott válaszok olyan gyártó beszállítóra vonatkozzanak, amely kiemelten fontos, és amely garantálja a cserekapcsolati viselkedés vizsgálatának lehetőségét. Az utasítások szerint a válaszadóknak nem kellett tekintettel lenniük arra, hogy cégük többé vagy kevésbé elégedett-e az adott beszállítóval. A válaszadókra vonatkozó feltétel az volt, hogy legalább az elmúlt 1 évben közvetlenül és folyamatosan részt kellett venniük a beszállítói kapcsolatokban.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave