Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Versenyelőny

Számos kutató, így például Buttle (1996), Sheth és Sharma (1997), Ford és szerzőtársai (1998) hangsúlyozták már, hogy az üzleti kapcsolatok a vállalat versenyelőnyének forrásai lehetnek, sőt közülük sokan azt állították, hogy az üzleti kapcsolatok hálózata a hosszú távon fenntartható versenyelőny biztosításának valódi forrása. Menedzsmentnézőpontból komoly nehézség a legjobb kapcsolati hálózat meghatározása, majd ennek oly módon történő kezelése, hogy az biztosítsa a versenyelőnyt és annak megtartását is. Meggyőződésünk, hogy a különböző (vevői, beszállítói és/vagy más közvetett) kapcsolatok portfólióinak megértése és a közöttük fennálló kapcsolatok elemzése előfeltétele annak, hogy e kapcsolatokat, illetve magát az üzleti hálózatot a vállalat jövedelmező módon és hatékonyan menedzselje.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave