Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


További kutatási irányok

A portfóliómodellek gyakorlati alkalmazása során nyert tapasztalatok azt mutatják, hogy bár ezek a modellek elemzési eszközként igen ígéretesek, a valós életben történő gyakorlati alkalmazásuk számos komoly nehézséget vet fel. Az alkalmazás során leggyakrabban megfogalmazott kritika az elemzéshez szükséges „kemény” adatok megszerzésének nehézségét emeli ki. Számos szervezet nem rendelkezik olyan eljárásokkal és rendszerekkel, amelyek lehetővé tennék számukra az egyes vevők kiszolgálásának valós költségének megbízható számszerűsítését vagy más kapcsolati szereplőkkel fenntartott együttműködésük tényleges költségeinek pontos számbavételét. Ez a terület egyértelműen további kutatásokat igényel. Fontos kutatási irány az egyes értékelési dimenziók optimális megválasztásának kérdése és annak vizsgálata is, miképpen lehetséges a sokszor szintén fontos szubjektív értékelési szempontok kezelése. Végül, de nem utolsósorban egy másik, szintén empirikus kutatásra szoruló terület a különböző alkalmazott modellek tesztelése és azok egymás tükrében történő értékelése.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave