Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Bevezetés

Az ipari marketing hosszú ideje létezik mint egy, a fogyasztói javak marketingjébe nem tartozó diszciplína. Az 1970-es évek óta az Atlanti-óceán mindkét partján folyó kutatások nagyban hozzájárultak az elméleti és a gyakorlati ismeretanyag bővüléséhez. Mindezek mellett azonban az 1990-es évek kezdetén az ipari marketingnek még mindig volt egy olyan részterülete, amelynek kapcsán csupán kisebb kutatások születtek: nevezetesen azon cégek marketingtevékenysége, amelyek projektek értékesítésével foglalkoznak, illetve rendszerint egy ügyfél ajánlatkérésére reagálnak. A marketingkutatók ezt a részterületet nyilvánvalóan meghagyták egyrészről a közgazdászoknak, akik valószínűségi modellek, illetve a játékelméletből levezetett modellek tömegét javasolták, amelyek célja az volt, hogy megállapítsák a tenderek esetén ajánlható optimális árat (Rothkopf és Stark, 1979), másrészről pedig a tárgyalási, különösen a nemzetközi tárgyalási szakértőknek (Ghauri, 1986). Ez azzal magyarázható, hogy a projektek értékesítésével foglalkozó vállalatok esetében a marketingmegközelítés az ajánlatok technológiai oldalára és az ár meghatározására irányul. Országoktól függően ez kisebb-nagyobb mértékben figyelhető meg (Cova, Mazet és Salle, 1993). Tény, hogy Németország már hosszú ideje komoly tradíciókkal rendelkezett a projektmarketing-kutatások területén (Günter, 1986), míg ez a kilencvenes évek elején Franciaországban (Flipo, 1989) és néhány skandináv országban (Jansson, 1989) kezdett csak fejlődni. Figyelemre méltó, hogy ezen országok közös jellemzője a termelő berendezések értékesítésével foglalkozó erőteljes ipari csoportok jelenléte, ami jelentősen sarkallta a projektmarketing-kutatásokat.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave