Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Projektek, rendszerek és megoldások

Látva a több mint egy évtized alatt összegyűlt eredményeket, amelyek lehetővé tették a projektmarketing-tudás fejlődését, jogosan kérdezhetjük, hogy ezek vajon miért szinte kizárólag Európából származnak, és miért van az, hogy észak-amerikai kutatások – amelyek a marketingtudományban általában igen jelentősek – gyakorlatilag nem léteznek (Boughton, 1987; Rudelius, Willis és Hartley, 1986). Véleményünk szerint a magyarázat abban a tényben rejlik, hogy az észak-amerikai kutatók és főként a tanácsadó cégek sokkal inkább a rendszerek, következésképpen a megoldások, semmint a projektek iránt érdeklődnek, ebből adódóan érdekeltebbek a rendszermarketing, mint a projektmarketing területén. Az ún. megoldások marketingjével és értékesítésével foglalkozó megközelítés gyökerei azonban az 1960-as évek elejére az USA-ba nyúlnak vissza (Young Byun és Smith, 1990), amikor megjelent a rendszerértékesítés koncepciója, amely lehetővé tette az egyszerű termékek vagy szolgáltatások kínálatának differenciálását (Hannaford, 1976; Mattsson, 1973; Page és Siemplenski, 1983).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave