Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Szervezeti fejlődés és kötelékek

Annak felismerését, hogy az ipari marketing alapvetően szervezeti probléma (Håkansson és Ostberg, 1975) számos kutatási eredmény siettette. A svéd vállalatok nemzetközivé válása (Johanson és Vahlne, 1977; Johanson és Wiedersheim-Paul, 1975) felvetette azt a megközelítést, hogy a szervezeti fejlődés összefüggésben áll a más országok piacára való szakaszos belépéssel, amelynek alapja az észlelt lélektani távolság. A tanulmányok a szervezeti elkötelezettséget és a vállalaton belüli erőforrás-allokációt modellezték, a direkt értékesítéstől az adott ország piacán létrehozott leányvállalat alapításáig tartó progresszív fejlődés fázisaiban. Ezt a kutatást egészítette ki Turnbull és Ellwood (1984) tanulmányával, amelynek témája a brit IT-szektor vállalatainak terjeszkedése volt a francia, német és spanyol piacokon. Turnbull (1986) olyan szervezeteket és interakciókat is vizsgált, amelyek során értékesítési leányvállalatok jöttek létre.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave