Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Versenyképesség és a vevőkkel történő interakció

A piacon a versenyképesség elérésének és megtartásának alapvető feltétele, hogy a beszállító teljesítménye megfeleljen a vevő igényeinek és elvárásainak. Ez a megközelítés felismeri, hogy a vevő hozzáállása egy beszállítóhoz nem egyszerűen csak a beszállító termékeinek vagy szolgáltatásainak tulajdonságain vagy a beszállító technikai és kereskedelmi képességeinek vevő általi értékelésén múlik, hanem a beszállítóval folytatott interakciók mintázatán és jellemzőin is. Egy vállalat versenyképességének az a kritikus fontosságú tényezője, hogy mennyire tudja az interakciós képességet a verseny központi kérdésévé tenni. A beszállítójukkal való kapcsolatban a vevők általában értékelik ezt a képességet, és ez tükröződik az interakciós folyamat során is (Ford, 1984).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave