Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Értékteremtés diadikus szinten

Az adott kapcsolatban létrehozott értéket három megközelítésben is tárgyalhatjuk. Egyrészt egy konkrét kapcsolatban érték jöhet létre az abban együttműködő felek számára. A létrejövő érték természetesen nem feltétlenül ugyanaz az egyik, illetve a másik fél számára. Ezen felül a kapcsolatnak is lehet értéke. A kapcsolat korábban már tárgyalt, eltérő funkcióira alapozva Walter és szerzőtársai (2001) az értékteremtésnek különböző funkcióit azonosítják és egy átfogó koncepció keretében be is mutatják azokat. A bemutatott koncepciót és az értékteremtés egyes konkrét dimenzióit a beszállító – megrendelő kapcsolatrendszerében, a beszállító szempontjából értelmezik. Az értékteremtésnek megkülönböztetik a direkt és az indirekt funkcióit. A direkt funkciók a beszállító számára az adott vevővel fenntartott kapcsolatban létrejövő értéket ölelik fel. Empirikus kutatásaik alapján három ilyen direkt, értékteremtő funkciót találtak: profit, volumen és biztonság. Egy adott vevővel fenntartott üzleti kapcsolat közvetett funkciói a beszállító számára kétféleképpen is teremthetnek értéket. Ezek az értékelemek jelölhetik egyrészt az adott kapcsolatban a jövőben realizálódó értékteremtést, másrészt jelölhetik azt az értékteremtést is, mely ugyan az adott kapcsolatban zajló együttműködésen nyugszik, de amelynek tényleges realizációjához a kapcsolaton túl egy harmadik érintett fél részvételére is szükség van. Az indirekt értékfunkción belül a szerzők kutatási eredményeik alapján az innovációs, a piaci, a hozzáférési és a felderítő funkciókat különböztetik meg.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave