Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az interakció kezdeti konceptualizálása

Az interakció folyamatának konceptualizálásához három egyszerű ábrát fogunk segítségül hívni (1., 2. és 3. ábra). Elsőként különbséget kell tennünk az interakció és a csere fogalma között. A csere fogalma az együttműködő felek között olyan entitások transzferének gondolatára épül, melyek a csere során nem változnak, nem módosulnak. Ilyen változatlan entitás lehet például egy termék, egy szolgáltatás vagy a pénz. A csere lebonyolítása során az együttműködő felek között nincs semmilyen jelentős kölcsönhatás. Maga a csere természetesen a felek szükségletein alapszik, de megvalósítása nem igényli a szereplők jelentős, elmélyült egymásra hatását. Egy egyszerű csere játszódik le például abban az esetben, ha folyóiratot veszünk az utcán az újságárustól: a csere nem más, mint az újság és a pénzérmék kicserélése, amely nem változtatja meg sem a csere tárgyát, sem a cserében részt vevő feleket. A tranzakciót valószínűleg mindössze egy udvarias „Kérem!” – „Köszönöm!” kíséri. A cserének ezt az alapgondolatát illusztrálja az 1. ábra.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave