Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció és fejlődés

Az interakció létezéséből következik, hogy amikor egy vállalat fejlődését magyarázó okokat, tényezőket kutatjuk, nem elegendő kizárólag a vállalatok belső működési jellemzőit vizsgálnunk. Ha az egyes üzleti szereplőknek, azok erőforrásainak és tevékenységeinek fejlődését, a köztük tapasztalható üzleti logikát kívánjuk megérteni, akkor elsőként azokat a jelenlegi és múltbeli interakciókat szükséges vizsgálnunk, amelyben az említett szereplők, azok erőforrásai és tevékenységei részt vettek, illetve rész vesznek. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben az üzletet mint interaktív világot kívánjuk vizsgálni, akkor az elemzés alapegysége nem lehet más, mint maga az interakció, s az, ahogyan ez az interakció bizonyos vállalatok között végbe megy. Ugyanígy az üzleti kapcsolat fejlődésének elemzése egy interaktív világban nem koncentrálhat az egyes vállalatokon belül végbemenő változásokra, sokkal inkább magára az interakcióra kell, hogy irányuljon. Az egyes vállalatokon belüli megfigyelhető változások ugyanis nem elsősorban befolyásoló tényezői a kapcsolat fejlődésének, mint inkább ezeknek az interakcióknak a megértése révén válnak maguk is magyarázhatóvá.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave