Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció, erőforrások és idő

Egy egyedi – fizikai, humán, pénzügyi – erőforrás vagy erőforráscsoport speciális technológiává vagy egyedi képességgé való kifejlődése időben jellemzően jól beazonosítható útvonalat követ. Ezeknek az útvonalaknak a létezését számos, a technológiák fejlődésével foglalkozó tanulmány kimutatta már, s felhívta a figyelmet az útvonalfüggőség jelentőségére. Egy erőforrás egy adott útvonal mentén megfigyelhető fejlődése szorosan kapcsolódik azokhoz az interakciókhoz, melyekben az adott erőforrás önmagában vagy egy tágabb erőforrás-konstellációban másokkal kombinálva részt vesz. Ezek a fejlődési útvonalak gyakran megfigyelhetők abban, ahogyan egy adott erőforrás időben egymást követően különböző alkalmazásokban jelenik meg. Jó példa erre az elektronikus ellenőrző rendszerek fejlődésének útvonala. Ezt a speciális technológiai erőforrást számos, különböző erőforrás-összetételt, speciális fizikai, pénzügyi és humánerőforrás-kombinációkat igénylő alkalmazásban használták már az idők folyamán, így például a benzines pumpák, taxiórák, háztartási gépek és autómotorok fejlesztése során.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave