Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


A marketingterv célja és a tervezés folyamata

A XXI. században egyre inkább globálissá kezd válni a verseny, a vevők az internet segítségével a világ bármely tájáról képesek termékeket és szolgáltatásokat vásárolni. Az egyre intenzívebb verseny új kihívások elé állítja a vállalatokat. A cégek azokkal a vállalatokkal is versenyezni kényszerülnek, amelyek létezéséről korábban nem is tudtak, így egyre nagyobb szükség van a versenyképességet támogató eszközök tudatos alkalmazására. A vevők megszerzéséért és megtartásáért folytatott verseny egyik meghatározó eszköze a marketing. A marketing mint gyakorlati tevékenység szinte a cserekereskedelemmel egyidős, marketingeszközöket már az ókorban is alkalmaztak a kereskedők, amikor például árkedvezményekkel próbálták visszacsalogatni a vevőket, vagy mennyiségi kedvezményekkel igyekeztek versenytársaiknál jobb teljesítményt nyújtani. Mint tudományterület azonban alig százéves diszciplína a marketing, amely az elmúlt 50-60 évben kezd a menedzsmentoktatás hangsúlyos elemévé válni. A marketing tudatos, szisztematikus tervezésen alapuló alkalmazása felkészíti a vállalatokat arra, hogy a globálissá váló üzleti életben sikeresek tudjanak maradni, időben felismerjék a piaci környezet változásait, és arra a megfelelő marketingeszköz finomhangolásával tudjanak célzott választ adni. Ebben a fejezetben a definiáljuk a marketingtervezés fogalmát, és bemutatjuk főbb folyamatát; tisztázzuk a stratégiai, üzleti és marketingterv fogalmának különbségeit; bemutatjuk a marketingtervek főbb típusait, és megmutatjuk, milyen hatással van a vállalat üzleti teljesítményére a tudatos marketingtervezés.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave