Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


A helyzetelemzés fejezetének felépítése a marketingtervben

Ebben a fejezetben négy elemzési szinten – piaci makrokörnyezet, iparág, versenytársak, vállalat – mutattuk be azokat a főbb elemzési szempontokat, amelyeket a marketingtervezés folyamata során a helyzetelemzésnél át kell tekinteni. A marketingtervezés mint folyamat azonban nem azonos a marketingterv-dokumentummal. A marketingtervben nem feltétlenül szükséges minden elvégzett elemzést megjelentetni, lehet „étlapjellegűen” válogatni ezek közül és csak a legfontosabbnak ítélt tényezőkre fókuszálni. A marketingtervben SWOT-elemzést érdemes készíteni, mert a SWOT-elemzés szintetizálja a piac, iparág és versenytársak szintjén megfigyelhető legfontosabb tényezőket, illetve a vállalat és külső környezet viszonyát is feltárja. Sok marketingtervben szoktak porteri öt erő elemzést is közölni, más marketingtervekben pedig a makrokörnyezeti tényezők kapnak nagyobb hangsúlyt.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave