Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


Vállalati, üzletági és marketingcélok

A marketingcélok a vállalati és üzletági céloknál szűkebbek és a vállalat termékének egy meghatározott piacára vonatkoznak. A vállalatok stratégiai céljai, illetve a vállalat értékesítésének növelésével kapcsolatos stratégiái sokfélék lehetnek, ezért hasznos eszköz lehet a marketingcélok pontosítása és azonosítása esetén az Ansoff-mátrix alkalmazása. Ezt a módszert Harry Igor Ansoff, orosz származású amerikai matematikus és menedzser, a stratégiai menedzsment egyik meghatározó és úttörő alakja találta ki, a vállalatok növekedési lehetőségeinek strukturáltabb áttekinthetősége érdekében. Mivel a vállalatok a termékeknek a vevők számára történő értékesítéséből szerzik bevételeiket, az Ansoff-mátrix két dimenzióját a termék és a piac alkotja (Ansoff, 1957). A két vizsgálati dimenziót Ansoff tovább bontja „jelenlegi” és „új” kategóriákra, így egy kétszer kettes mátrixot alkotva (ld. 6.1. ábra). A mátrix segítségével azonosítható növekedési lehetőség a piackiaknázás, termékfejlesztés, piacfejlesztés és diverzifikáció.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave