Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


A prezentáció összefoglalása

A marketingterv prezentálása jelentős szerepet játszik a marketingterv minőségéről alkotott kép kialakításában, ezért fontos, hogy a prezentáció során a hallgatóság számára befogadható módon sikerüljön a lényeges tartalmat megosztani. A marketingterv prezentálására való felkészülés előtt tisztázni kell a hallgatóság marketingtervhez kapcsolódó előzetes ismereteit, illetve attitűdjét, várakozásait, esetleg elvárásait. Ezeket a szempontokat a prezentációra történő felkészülés során végig szem előtt kell tartani. A prezentáció során nem szükséges, sőt nem is lehetséges a teljes marketingtervet részleteiben ismertetni. Ezért a prezentációra való készülés első lépése a bemutatni kívánt szakmai tartalom azonosítása. A fejezetben egy brainstormingra épülő módszert ismertettünk ennek kivitelezésére. Az átadni kívánt gondolatok szerkesztése és kiválogatása után lehet véglegesíteni a prezentáció felépítését, amelynek nem kell megegyeznie a marketingterv struktúrájával. A szakmai tartalom pontosítása után annak formába öntése következik. A fejezetben részletesen ismertettük azokat a szempontokat és irányelveket, amelyek figyelembevételével a prezentáció megjelenésében is professzionális képet sugároz. A felkészülés során érdemes gyakorolni a prezentációt, ez hozzájárul a pontosabb időmenedzsmenthez a prezentálás során, illetve a prezentációra történő lelki felkészülés is hasznos lehet. Amennyiben egy munkacsoport mutatja be a marketingtervet, a gyakorlás során lehet elmélyíteni, hogy melyik csapattag az előadás mely részét mutatja be. A prezentáció során fontos a prezentáló vagy prezentáló csoport lelkesedése és kommunikációs stílusa, amely hozzájárul a hallgatóság figyelmének fenntartásához. A prezentáció a hallgatóság részéről érkező kérdésekkel zárul. Ennél a résznél hasznosak lehetnek a felkészülés során elkészített, de a prezentáció során időhiány miatt be nem mutatott háttérfóliák. Fontos, hogy az előadó mindvégig empatikusan viszonyuljon a kérdezőhöz, ne vonja például kétségbe a feltett kérdés relevanciáját és ne bonyolódjon a kérdezővel vitába. Ha egy egész munkacsoport prezentál, a kérdésekre valamennyi olyan csoporttag válaszoljon, aki ki tudja egészíteni a többi tag gondolatait – a válaszadás tehát ne egy „önjelölt” csoporttag kiváltsága, illetve feladata legyen.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave