Irimiás Anna

Filmturizmus

A filmek és televíziós sorozatok turisztikai szerepének és hatásainak geográfiai vizsgálata


Bevezetés

A fejezet nemzetközi példákon keresztül mutatja be, hogy a filmprodukciók hogyan válhatnak a desztinációs marketing eszközévé. Elemzésre kerül, hogy a desztinációs menedzsment milyen területi jellemzőkre épített; milyen térbeli jellemzőket hangsúlyoztak; hogyan határozták meg a célpiacokat; milyen együttműködéseket alakítottak ki a piaci résztvevők között. A kulturális turizmushoz tartozó filmturizmus világszerte növekvő népszerűségnek örvendő turisztikai trend. Ezt a trendet táplálja a szolgáltatói ipar megerősödése, valamint az, hogy a nemzetközi utazások elérhetőbbé váltak szélesebb társadalmi rétegek számára (Michalkó–Irimiás, 2011). A filmturizmus pozitív hozadéka egyre inkább nyilvánvalóvá válik, mivel széles és sokrétű fogyasztói szegmenseket céloz meg (Connell, 2012). A turisztikai marketing szervezetek felhasználhatják a filmeket mint a desztinációt népszerűsítő eszközt. Számos marketinglehetőség jelenik meg például a film bemutatójának és terjesztésének ideje alatt, valamint minden újabb megjelenéskor (DVD, televízió, internetes letölthetőség stb.). Kapcsolódó szolgáltatások és üzleti lehetőségek születhetnek a filmturizmus által, amelyek meghosszabbíthatják az adott fogadó területre jellemző szezont, valamint újabb fogyasztói rétegeket csábíthatnak a helyszínre.

Filmturizmus

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 876 7

A Lumière fivérek 1895-ben meghökkentőt alkottak: mozgóvá tették az évezredeken keresztül statikusan ábrázolt valóságot, megteremtették a mozit. Irimiás Anna 120 évvel később a filmipart a turizmuskutatás fókuszába helyezte, ezzel új irányt szabott az utazásról való gondolkodásnak. Az üzleti szféra érdeklődését élvező és a tudományos berkekben is elismert filmturizmus napjaink turisztikai piacának azon résterméke, amely alapvetően a filmforgatások helyszíneinek felkeresésére épít. A könyv a filmturizmus tanulmányozására tudományokon átívelő módon vállalkozik, ugyanakkor a filmek és utazások iránt érdeklődő Olvasónak is sok szórakoztató információt nyújt. A földrajz-, a közgazdaság-, a művészettudomány és a kulturális antropológia ismereteit ötvözve kalauzolja az Olvasót a filmrendezők komponálta álomvilág és a turisztikai desztinációk értékesítését végzők valósága közötti mezsgyén.

Mindazoknak ajánlom e könyvet, akik a szabadidőipar bármely szegmensében érintettek, legyenek azok a térrel, a kultúrával, a gazdasággal vagy akár a művészetekkel foglalkozó szakemberek, ám főként ajánlom mozi- és utazásrajongóknak. Higgyék el, meghökkentő lesz!

Michalkó Gábor

tudományos tanácsadó, MTA CSFK Földrajztudományi Intézet

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Két világ találkozása. A szerző igazi, modern turisztikai szakember, aki a köteten keresztül nem csupán tudományterületének rendkívül alapos ismeretéről tesz tanúságot, de személyes indíttatású kutatási kíváncsiságának köszönhetően egy átfogó, széles körű, az egész világot felölelő tudást nyújtó művel gazdagítja a turizmusirodalmat. A turisztikai és a filmes szakemberek, döntéshozók és az „amatőr” filmrajongók is haszonnal forgathatják, a leírtak pedig minden bizonnyal katalizátorként hatnak a filmturizmusban rejlő lehetőség jövőbeni kiaknázására hazánkban. A modern tudományok elvárásaihoz maximálisan igazodó tartalmat jól szerkesztett fejezetek, számos gyakorlati példa és olvasmányos stílus kíséri. FELVÉTEL INDUL!

Sulyok Judit

a Pannon Egyetem adjunktusa

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-filmturizmus//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave