Irimiás Anna

Filmturizmus

A filmek és televíziós sorozatok turisztikai szerepének és hatásainak geográfiai vizsgálata


A filmes desztinációk honlapja

2014-ben megújult webes arculattal és szlogennel (Film is GREAT Britain) indították útjára a filmturizmus kampányt, melynek főbb célterületei az Egyesült Államok, Ausztrália és Németország, a termék szempontjából jelentős küldőpiacok.14 A közösségi média erejét nem lehet alábecsülni, így a VisitBritain LoveWall közösségi média csatornáján indították el a film és televíziós sorozatok részt (http://lovewall.visitbritain.com/). A LoveWall kategóriákat a turisták igényei szerint válogatták össze (vásárlás, városlátogatás, királyi Nagy-Britannia, sport, gasztronómia, táj, kastélyok és várak stb.). A Film and TV oldalon 2014. december 27-én 36 Nagy-Britanniában forgatott filmről és sorozatról kérdezik a felhasználók véleményét (a filmek között találjuk a Skyfall, Harry Potter, Büszkeség és balítélet, A rettenthetelten című alkotásokat).15 A kedvenc filmünket kiválasztva olvashatunk a filmforgatás történetéről, és Google Térképen beazonosíthatjuk a filmhelyszíneket. Ám ezeknél fontosabb, hogy közvetlenül az oldalon megtervezhetjük és lefoglalhatjuk a filmes utazásunkat.

Filmturizmus

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 876 7

A Lumière fivérek 1895-ben meghökkentőt alkottak: mozgóvá tették az évezredeken keresztül statikusan ábrázolt valóságot, megteremtették a mozit. Irimiás Anna 120 évvel később a filmipart a turizmuskutatás fókuszába helyezte, ezzel új irányt szabott az utazásról való gondolkodásnak. Az üzleti szféra érdeklődését élvező és a tudományos berkekben is elismert filmturizmus napjaink turisztikai piacának azon résterméke, amely alapvetően a filmforgatások helyszíneinek felkeresésére épít. A könyv a filmturizmus tanulmányozására tudományokon átívelő módon vállalkozik, ugyanakkor a filmek és utazások iránt érdeklődő Olvasónak is sok szórakoztató információt nyújt. A földrajz-, a közgazdaság-, a művészettudomány és a kulturális antropológia ismereteit ötvözve kalauzolja az Olvasót a filmrendezők komponálta álomvilág és a turisztikai desztinációk értékesítését végzők valósága közötti mezsgyén.

Mindazoknak ajánlom e könyvet, akik a szabadidőipar bármely szegmensében érintettek, legyenek azok a térrel, a kultúrával, a gazdasággal vagy akár a művészetekkel foglalkozó szakemberek, ám főként ajánlom mozi- és utazásrajongóknak. Higgyék el, meghökkentő lesz!

Michalkó Gábor

tudományos tanácsadó, MTA CSFK Földrajztudományi Intézet

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Két világ találkozása. A szerző igazi, modern turisztikai szakember, aki a köteten keresztül nem csupán tudományterületének rendkívül alapos ismeretéről tesz tanúságot, de személyes indíttatású kutatási kíváncsiságának köszönhetően egy átfogó, széles körű, az egész világot felölelő tudást nyújtó művel gazdagítja a turizmusirodalmat. A turisztikai és a filmes szakemberek, döntéshozók és az „amatőr” filmrajongók is haszonnal forgathatják, a leírtak pedig minden bizonnyal katalizátorként hatnak a filmturizmusban rejlő lehetőség jövőbeni kiaknázására hazánkban. A modern tudományok elvárásaihoz maximálisan igazodó tartalmat jól szerkesztett fejezetek, számos gyakorlati példa és olvasmányos stílus kíséri. FELVÉTEL INDUL!

Sulyok Judit

a Pannon Egyetem adjunktusa

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-filmturizmus//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave