Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


A szerkesztőkről

Veres Zoltán (balról) tanszékvezető egyetemi tanár a veszprémi Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán, a Kereskedelem és Marketing szak vezetője. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett villamosmérnöki, a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen közgazdasági végzettséget. A közgazdaságtudomány kandidátusa. 2005-ben habilitált a Szegedi Tudományegyetemen. Alapító tag a European Network for Project Marketing and Systems Selling kutatói hálózatban, és az Academy of World Business (Perth, Ausztrália) tagja. 1990-ig az Energiagazdálkodási Intézet projektmenedzsereként különböző fővállalkozásokban vett részt belföldön, Irakban, Görögországban és Algériában. 1990 óta dolgozik a felsőoktatásban. 2001-től 2002-ig a GfK Hungária Piackutató Intézet szolgáltatáskutatás-vezetője, majd 2003 és 2008 között az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézetét vezeti. 2013-ig a Marketing Tanszék vezetője a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán. 2010-ben létrehozza és 2014-ig vezeti a BGF Kutatóközpontját. Számos publikáció fűződik a nevéhez, elsősorban szolgáltatásmarketing és projektmarketing témában. Oktató- és kutatómunkája mellett tanácsadóként a szolgáltatásmarketing és a minőségmenedzsment területén tevékenykedik, piackutatóként ad hoc kutatási projekteket vezet a vállalati piacon a vevőkör elégedettsége, a vevőszolgálat minősége és a frontvonal-imázs feltárására. A Marketing & Menedzsment, a Revista Internacional de Marketing Público y No Lucrativo, a Journal of Global Strategic Management, a European Scientific Journal, az Asian Journal of Business Research, a Tér-Gazdaság-Ember, és a Вестник Красноярского государственного аграрного университета folyóiratok szerkesztőbizottságának tagja. 2014-től a Pannon Management Review főszerkesztője. 1998 óta szerkeszti a Marketing Szakkönyvtár sorozatot, kezdetben a Műszaki Könyvkiadóval, később a KJK-KERSZÖV Kiadóval, majd az Akadémiai Kiadóval együttműködésben.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave